وکیل ارث شخصی است که در زمینه حقوقی و مالی تخصص داشته و در موارد لزوم و یا وجود شبهه در تقسیم ارث می توان به این شخص مراجعه نمود.

ارث را می توان از مهمترین حقوق مالی و اقتصادی دانست که در هر خانواده ای به صورت کلی وجود دارد. در عرف قانون اساسی ایران زن در مواقعی ممکن است از ارث واگذار شده به وی از مرد کمتر یا حتی نصف مرد بهره‌مند شود

البته در توضیح بیشتر در این مورد لازم است این مورد را مد نظر قرار داد که شاید این امر دلیلی جز این که مدیریت مالی و دخل و خرج و مخارج زندگی در اکثر خانواده های ایرانی برعهده مرد می باشد نداشته باشد و با توجه به بالا بودن خرج های زندگی در زندگی امروزه جایی برای پس انداز شخصی باقی نمی‌ماند، البته همیشه به این صورت نیست؛ با توجه به نوع ارثیه و مقدار تقسیم سهم ممکن است زن به طور مساوی با مرد ارث برده یا حتی در مقاطعی صاحب ارث بیشتری از مرد شود.

وکیل ارث شاخه ای از علم وکالت می باشد که به صورت کاملا قانونی و بدون وجود شبهه مشاوره های لازم را به وارثین جهت اعاده هر چه بهتر حقوق و مزایا میدهد.

در موسسه حقوقی پندار وکیل ارث به صورت کامل پرونده های موروثی را بررسی نموده و پس از مطالعه کامل مفاد قرارداد و پرونده بهترین مشاوره را به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می دهد.

ماده ۸۶۱ قانون مدنی موجبات ارث بردن از متوفی را دو امر بیان کرده است که نسبت و سبب است. زن پس از آن که به عقد دائمم مرد درآمد سببیت آن که همان زوجیت است حاصل می‌شود، البته ماده ۸۶۴ بیان می‌دارد که «از جمله اشخاصی که به موجب سبب ارث می‌برند هر یک از زوجین است که هنگام فوت دیگری زنده باشد.»
قسمت دوم، شرط زنده بودن زن را هنگام فوت همسر بیان می‌دارد که اگر چنین نباشد هیچ ارثی از بابت سهم زن به فرزندانن و بستگان وی از مال شوهر تعلق نمی‌گیرد.

در صورتی که به دنبال یک وکیل ارث متخصص و مجرب می باشید لازم است تحقیقات گسترده ای در این مورد انجام دهید و در صورت تمایل میتوانید از کارشناسان مجرب و متخصص موسسه حقوقی و وکالت پندار در این مورد کمک بگیرید.