وکیل قتل و یا وکیل دعاوی جرم قتل به چه کسی گفته میشود؟

قتل را می توان یکی از شناخته شده ترین پرونده های مورد ارجاع و قابل بررسی توسط وکلا و موسسات حقوقی دانست. گفته میشود که قتل از زمانی بسیار دور در بین انسان ها پیش آمده و در روایات مختلف در ادیان مختلف به طریق مختلف از آن یاد شده است و در دین اسلام نیز از گناهان کبیره به شمار میرود.

قتل در حالت کلی به دو گروه قتل عمد و قتل غیر عمد تقسیم میشود که از روی هدف و نیت قاتل و همچنین وضعیت مقتول قبل و بعد از ارکاب جرم تخمین زده میشود.

بر اساس قوانین حقوقی کشور عزیزمان ایران قتل به سه دسته بندی عمد، شبه عمد و خطای محض تقسیم میشود.

بر اساس ماده 290 در قانون مجازات اسلامی، مصادیق قتل عمد به صورت کامل توضیح داده شده است.

بر اساس این ماده در صورتی که شخص قاتل با نیت و هدف قبلی و همچنین آمادگی جهت ارتکاب جرم، اقدام به انجام عملی جهت کشتن مقتول نماید این جرم به قتل عمد استناد میشود.

در پرونده های رسیدگی شده موارد متعددی نیز وجود دارد که نفس فعل انجام شده کشنده و منجر به قتل نبوده است ولی مواردی نظیر کهولت سن، ناتوانی و یا سن پایین در فرد مقتول؛ منجر به گناهکار شناخته شدن فرد به قتل عمد در دادگاه شده است.

وکیل قتل در توضیح موارد دیگر میتوان به این مورد اشاره نمود که در مواردی شخص نیت قبلی و یا قصدی جهت کشتن شخص را ندارد ولی به دلایلی نتیجه به قتل در مقتول منجر میشود.

در این مورد که معمولا پس از معاینه پزشکی مقتول نتیجه آن مشخص میشود شخص قاتلی مرتکب کوتاهی و یا اشتباهی غیر قابل انکار در قبال مقتول میشود که این امر به کشته شدن وی و بروز قتل شبه عمد میشود.

در این مورد میتوان کشتن بیمار در جریان عمل جراحی بر اثر اشتباه پزشکی را اشاره نمود و همچنین کشته شدن شخصی دیگر در جریان شکار حیوانات بر اساس اشتباهات انسانی

در ماده 291 قانون مجازات اسلامی به این مورد به صورت کامل اشاره شده است.

جهت مطالعه مقاله  وکیل قتل به صورت کامل میتوانید از لینک موجود استفاده نمایید و همچنین میتوانید از مشاوره وکلای با تجربه موسسه حقوقی پندار بهره مند شوید.