وصول مطالبات چیست؟

در صورتی که کاسب باشید و یا با خرید و فروش چکی و غیر نقدی سر و کار داشته باشید حتما می دانید که وصول چک و دیگر مطالبات در صورتیکه که با شخصی خوش حساب انجام شود بدون مشکل خواهد بود ولی در صورتی که شخص به هر دلیلی بد حساب باشد این موضوع میتواند به سوهان روح شما تبدیل شده و در دراز مدت صدمات متعدد مالی و روانی را به شما وارد نماید.

به زبان ساده می توان گفت منظور از  وصول مطالبات همان تسویه حساب با بدهکار توسط بستانکار می باشد. مطالبات در علم حقوق انواع و افسام مختلفی را دارد که شامل پول نقد، چک های بانکی و یا غیر بانکی، سفته، کالا  و اجناسی که به صورت امانی در اختیار شخصی قرار داده میشود و همچنین حتی رسید و برگه هایی که به صورت غیر محضری در مورد انجام کاری با دست خط شخص و امضا داده میشود را میتواند در بر گیرد.

لذا مطالبات دامنه وسیعی را در معاملات کوچک و بزرگ به خود اختصاص میدهد.

لذا در صورتی که شما مطالباتی از هر نوع از مواردی که در قبل اشاره شد از شخصی دارید که قصد بازپرداخت آن را ندارد باید به دنبال وکیلی متخصص در این مورد جهت ارائه مشاوره و طی مراحل قانونی باشید.

البته در جامعه وصل این مطالبات به دو روش رسمی و غیر رسمی صورت می پذیرد که یکی از روش های غیر رسمی متداول در این رشته که احتمالا با عنوان آن آشنا هستید شرخری است که توسط افردا قلدر معاب صورت می پذیرد و فاقد هیچ پشتوانه قانونی و یا قرارداد حسن انجام کار بوده و توصیه نمیشود.

وکیل های خبره موسسه حقوقی پندار همه روز آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در ارتباط با امور وصول مطالبات، وصل چک و سفته بی محل و همچنین پیگیری موارد مرتبط شما جهت اعاده حق شما مراجعین گرامی در حداقل زمان می باشند.